Gewicht

Dagelijkse gewicht meting

Herstel

Dagelijks herstel

Self Leadership Week 37: The Golden hour

De meeste mensen weten wel wat ze moeten doen om resultaat te creëren, maar dit blijft vaak in het hoofd zitten in plaats van in de realiteit.

De kunst is om helderheid te brengen in je acties, die je moet nemen om je doel te halen. Dit doe je door wekelijks een “golden hour” moment in te lassen. Je plant jezelf een uur vrij om alles op papier te zetten. Je beschrijft wat je deze week te doen staat om resultaat te creëren op datgene wat je wil bereiken en met welke zaken je mee moet dealen (de dagelijkse bezigheden). Je kunt hier heel de 4 pijlers voor gebruiken, als leidraad. Je legt je focus dus op het gedrag waar je jezelf een professional vindt en neemt afscheid van het gedrag waar je jezelf als amateur waant.

Vervolgens maak je een to do lijst en een what not to do lijst van de acties/gedragingen die je beschreven hebt.

To do lijst:

Topics die direct impact hebben op je doel. Enkele voorbeelden:

  • Een gesprek aan gaan met je partner om meer huishoudelijk betrokken te zijn, zodat je tijd voor jezelf kan creëren om te kunnen sporten.
  • Een zakelijk verzoek doen, dat je al weken probeert te vermijden.
  • Afwegen en tracken van je voeding.
  •  Netwerkbijeenkomsten bijwonen.

What not do lijst:

Topics die geen impact hebben op je doel. Het zijn activiteiten waarvan je, als je brutaal eerlijk naar jezelf bent, weet dat je ze eigenlijk niet moet doen. Dit zijn taken, die je vanaf nu gaat uitbesteden, delegeren aan gezinsleden, collega’s, partner etc. of definitief afscheid van neemt. Enkele voorbeelden:

  • Netflix kijken i.p.v. op tijd naar bed gaan.
  • Snoozen i.p.v. gelijk op bed gaan.
  • Dagelijks bedenken wat je gaat eten, i.p.v. je week voorbereiden zodat je nog kan bijschaven als dat nodig is.
  • Steeds iedere avond de kinderen in bed stoppen, terwijl je partner dit ook kan doen. 
  • Uitvoerend werk blijven doen, terwijl je eigenlijk managementtaken te doen hebt.
  • De boekhouding doen terwijl je eigenlijk sales gesprekken moet voeren.
  • Je toch steeds blijft afspreken met die persoon, die enorm veel tijd en energie van je vreet, terwijl je eigenlijk weet dat je afstand moet doen van deze persoon.

Sorry. Je moet ingelogd zijn om dit formulier te bekijken.